2007 - Turen nordpå !

Vi skulle nordpå i år, og vi kom til Helsingør i flot vejr
Mange af billederne er med solnedgange. Undskyld!

Når båden er fortøjet, aftensmaden er spist, ja så breder  der sig en dejlig rolig stemning over havnene - derfor !

Vores plan var at sejle til Mølle på svenskerkysten, men vinden blæste op, så jeg fik overbevist "kaptajnen" (det er også Gunvor her :-)   ) om, at nu blæste det meget, og Høganæs lå lige derinde. Vi kom sikkert i havn i Høganæs !
.........Så efter aftensmaden gik vi en tur langs stranden
Efter nogle dage i havnen tog vi til Mølle. En dejlig havn med strand i nærheden
Vi skulle selvfølgelig også en tur til Kullen, hvorfra vi kunne se til Torkov i det fjerne. Vi sad i nærheden af fyret, og den dag var der mange turister.
Kullen er kendt for sine "klatre-klipper", og det ser spændende ud, når de hænger som fluer på klippesiderne.

Det var også på denne stavetur, at jeg fandt ud af, hvad "dambad" betød på dansk. Svensk er et svært sprog  :-)

Endelig kom vi til Torkov, som ligger lige over for Hallands Väthereö !
Vejret var dejligt, og der var havnefest. Det var der nu ved mange havne på vores ferietur.
..........Men der blev passet godt på os, både af uniformer og dem uden...
Selvfølgelig skulle vi se solen gå ned bag Hallands Väthereö............
.........Ceneskift til Gilleleje, vi var på vej hjem igen. Aftenstemning over havnen.
Om dagen var vinden hård, men heldigvis i en retning vi kunne bruge, så vi var nede ved havneåbningen, for at se, hvordan de andre sejlere gjorde, når de skulle ud
Vi blev "båret" over bølgerne, der var høje, men når bare de ikke brød over vores båd, gik det forrygende, og vi kom hurtigt til Hælsingborg.
Vi blev på svenskerkysten og sejlede til Raa, hvor vi havde været før. Bemærk lige postkassen. En svensk tradition
Turen går hjemad mod havnen i "den bål time" kan du nok se  :-)
Turen sluttede med en solnedgang over Svanemøllehavnen.

En rigtig god tur med vind og sol !